Translate

четвер, 23 жовтня 2014 р.

Вибори

Люди часто запитують мене, за кого я віддам свій голос на цих виборах, і, коли я чесно відповідаю, що голосуватиму за Блок Порошенка, постійно бачу одні й ті ж круглі очі і чую одні й ті ж істеричні закиди, мовляв як ти можеш за нього голосувати?! Він ж нічого не зробив!! (і байдуже, що мова йде про цілу партію, а не конкретно про персону Порошенка, і байдуже, що самі вони нічого навіть не намагалися зробити - все одно ж завжди в усьому винна влада)

Чому ж людям так не подобається мій вибір? Дуже просто: за 5 місяців президенства Порошенка наші мінімальні зарплати не встигли зрости в 10 разів, дороги в кожному хуторі не стали європейськими, а роботодавці досі самі не стукають в двері кожного, хто все життя на дивані жаліється на відсутність робочих місць. Тобто ми всі звикли чекати від держави манни небесної, а оскільки вона не часто її нам приносить, ми віддаємо перевагу популістам, які завжди обіцяють стати кращою владою.

Трішки відійшов від теми. Так-от, чому саме Блок Порошенка? Дуже просто: звичайний критичний аналіз. В його списку, звісно, є кілька одіозних постатей, присутність там яких для багатьох стала величезною несподіванкою (це шахраї Дубневичі, ціле сімейство Балог, колишній регіонал Жванія, родичі багатьох депутатів і ще кілька сумнівних постатей по мажоритарці). Проте це ще ні про що не говорить.

По-перше, якщо прискіпливо приглядатись до списків усіх без провідних партій і ретельно аналізувати минуле КОЖНОГО їхнього члена, то таких самих одіозних облич можна нарахувати всюди.

По-друге, треба розуміти і такі речі, як кулуарні політичні ігри, які є обов'язковою складовою великої політики усього світу (прихильники серіалу "House of Cards" зрозуміють). Кожна партія набирає у свій склад таких людей, які повинні принести їй більший рейтинг. Те ж стосується мажоритарки: обирають тих, хто в своєму окрузі має найбільше шансів пройти - байдуже, ким би він там колись не був - головне, що тамтешні люди найбільше довіряють йому. Я ніяким чином не виправдовую цей давно утверджений непрозорий і нещирий спосіб підбору членів провідними українськими партіями, проте одночасно я й не маю ніякого морального права критикувати їх за таке, бо ж сам далеко не святий. Хіба можу я нарікати на зіпсовану політичну систему, коли, будучи студентом, я жодної контрольної чи модуля не написав без допомоги свого смартфона? Тобто мої здобутки на університетській ниві теж в деякій мірі непрозорі й нещирі - то чи маю я моральне право чимось притикати політикам, які інколи, точно як я, намагаються досягти кращого результату за рахунок заборонених прийомів?

По-третє, я готовий закрити очі на всі ті одіозні обличчя за рахунок тих людей в списку Блоку Порошенка, яких я дуже поважаю. Це, зокрема, Мустафа Наєм, Сергій Лещенко, Мустафа Джемілєв, Марія Матіос, врешті-решт - Юрій Луценко і Микола Томенко, до яких, як політиків, в мене завжди було прихильне ставлення. Словом, в цьому списку багато людей, яким я довіряю. Тому дуже сподіваюся, що вони виправдають мої очікування.

По-четверте, давайте взагалі відійдемо від теми мого особистого вибору і поговоримо про важливіше. Сьогоднішні вибори для України унікальні. Нема того традиційного поділу країни на Захід і Схід, і, відповідно, політичних сил, з повністю протилежними програмами та обіцянками. Сьогодні абсолютна більшість партій, які балотуються в парламент, сповідують одні й ті ж демократичні і проєвропейські цінності, що повинно було б унеможливлювати в майбутньому будь-які незгоди між ними при прийнятті важливих рішень. Звичайно, плюралізм думок повинен бути невід'ємною складовою цієї Верховної Ради, проте забезпечувати його повинні аж ніяк не комуністи, Сильна Україна чи Опозиційний Блок - їх туди взагалі не можна пропускати. Зараз ми маємо історичний шанс збудувати монолітний парламент, де опозиція з коаліцією буде не чистити одне одному пики за чи проти Бандери, а навпаки плідно співпрацюватимуть з метою покращення життя в країні. Голосуйте відповідально і пам'ятайте: ми обираємо ту владу, на яку заслуговуєм. Давайте цього разу доведемо, що українці заслуговують більшого, аніж в останні 23 роки.

Немає коментарів:

Дописати коментар